Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava na inkluzi v pregraduálním vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce zkoumá přípravu studentů učitelství na výuku v inkluzivních třídách během jejich vysokoškolského studia (pregraduální vzdělávání). V českém společenském i veřejně- politickém diskurzu dochází k viditelnému růstu hodnoty společného vzdělávání. V legislativě došlo k výraznému ukotvení inkluzivních principů do českého vzdělávání s novelou školského zákona v roce 2015 (zákon č. 82/2015 Sb.). Současný způsob pregraduální přípravy studentů učitelství na inkluzivní vzdělávání však je v relevantní výzkumné literatuře v ČR reflektován pouze minimálně (např. Stará, 2015). Pedagogické fakulty pak nesou značnou míru zodpovědnosti za zajištění dostatečné a kvalitní přípravy budoucích pedagogů, kteří mají nesnadnou úlohu zhostit se společného vzdělávání přímo na úrovni samotných tříd s velmi rozmanitým kolektivem. Očekává se, že pedagog adekvátně zajistí individualizaci výuky a bude ovládat pedagogickou diagnostiku. Tato práce za využití kvalitativní případové studie studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy napomůže zmapovat samotnou podobu pregraduálních příprav, zhodnotí jejich dostatečnost pro výkon povolání, identifikuje problematická místa a navrhne možnosti ke zlepšení situace.
Dizertace a výzkumná data
Schöpfel, Joachim ; Prost, Hélène
Co vlastně víme o potřebách a chování Ph.D. studentů ohledně výzkumných dat, zejména v oblasti společenských a humanitních věd? Jak mohou akademické knihovny zlepšit management výzkumných dat (RDM) u Ph.D. studentů? Jak mohou přispívat ke správě, ochraně a sdílení výzkumných dat, které jsou součástí elektronických dizertací? Které cíle jsou reálné? Workshop poskytne úvod a základní přehled o dané problematice a pomůže k lepšímu porozumění RDM jako výzvy pro akademické knihovny. V průběhu workshopu budou popsány různé RDM projekty uskutečněné v kampusu sociálních a humanitních věd Univerzity v Lille, zejména v rámci doktorského vzdělávacího programu. Dále bude popsán rozvoj infrastruktury RDM pro uchovávání, ochranu a sdílení výzkumných dat spojených s dizertacemi. Velká část workshopu bude věnována diskusi o místních iniciativách, projektech a také otázkám účastníků.
Plný text: idr-1182_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-1182_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: Workshop_presentation_Schopfel_Prost - Stáhnout plný textPDF
Letting Traditional Boundaries Blur: a Case Study in Co-Developing STEM “Excellence” Courses
Krueger, Stephanie
This illustrative case study describes the evolution of a series of courses (2014-present) aimed at providing advanced students and early career researchers from a Czech science, technology, engineering, and mathematics (STEM)campus with the skills they need to adequately participate in global scientific endeavors. The involvement of library staff in the courses described here ranged far beyond embedding in the passive sense of the word, with all aspects of course design, implementation, and revision managed collaboratively and actively by an interdisciplinary, cross-institutional team championed by library personnel. Thus, this study raises the question of whether or not “embedding” is the appropriate term for describing active library leadership in such “catalytic” endeavors. Structurally, the case study will linearly relate how course modules were developed and how the team approached various organizational and structural hurdles which emerged over time. The study will also show how information literacy concepts were woven into the curriculum without being labeled as such - thus identifying a possible necessity for refining the discourse surrounding information literacy concepts so that students and researchers better understand why they are valuable. The study includes original data from course evaluations as well as descriptions of final syllabi (topics covered, readings assigned, types of homework assigned) for two courses, Scientific Writing in English, and Gaining Confidence in Presenting. Because all instruction and materials were delivered in English, the content described will be relevant to anyone working with advanced STEM students and early career researchers who publish in English. Finally, the study relates how such courses provide essential starting points for proactive engagement with patrons and includes examples of dialogues about writing, publishing, and related topics, introducing issues related to blur: the blurring of traditional boundaries between librarianship and scholarship.
Plný text: idr-1162_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1162_2 - Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.